dinsdag 16 oktober 2007

Vragen over het detox voetenbad

Ik heb enkele vragen per mail gekregen en beantwoord. Ik laat jullie even meelezen:

1.Mag ik vragen, is er, en wat is het verschil tussen jouw detox voetbad en het detox voetbad van Roy Martina (Omega Detox)van 999 euro?

Bij het Omega Detox voetenbad van Roy Martina staat er een apparaatje naast het voetenbad dat de hoeveelheid miniampere meet. Als het te veel miniampere is dan geeft het apparaat een piepje en dat betekent dat er teveel zout in het bad zit. Dan moet je een beetje water toevoegen. Als het te weinig mini-amperes is dan kun je wat zout toevoegen. Bij Bio-energiser is het apparaatje puur een tijdmechanisme. De werking van de omega detox en de bio energiser detox is verder hetzelfde. (Ook de bio-energiser gaat piepen als er teveel zout in het water zit.)Er zijn nog wat dingen buiten de werking om: andere vorm. Bij Energiser zit het apparaatje op het badje geklikt en is makkelijker te vervoeren. Bij bio energiser worden plastic zakken automatisch bijgeleverd. Bij Omega wordt schoonmaakspul automatisch bijgeleverd.

2. Nu denk ik, waarom niet een heel bad nemen...wat ik toch al doe maar dàn zoàls het voetenbad. Hoe denk jij daarover ?

Als ik het goed begrijp zou je het element in een héél ligbad willen zetten. Ik vind het een leuk idee. Maar het lijkt me niet echt leuk om het uit te voeren. Het water wordt heel vies en het stinkt, gewoon niet lekker dus.Ik denk dat het ook geen zin heeft. Je zit met je voeten in het detox voetenbad omdat de voeten grote poriën hebben en het stroompje daarom makkelijker in je lichaam kan. Ook zijn je voeten speciaal omdat alle meridianen erop uitkomen. De meridianen worden dan toch al gestimuleerd en het is dus niet nodig om dat op andere plekken te doen.Aan de andere kant voel je (veel mensen tenminste)als je met je voeten in het detox bad zit, de vibraties in je onderbenen. Het zou interessant zijn om te kijken of dat in het hele bad ook zo zou zijn. maar ik ga het zelf zeker niet proberen! Te smerig. En het is veel moeilijker om dan de juiste hoeveelheid zout in het bad te krijgen, lijkt me. Een alternatief is overigens wel om met je handen in het detox bad te gaan zitten. Dat wordt ook aangeraden als er bijvoorbeeld open wonden aan de voeten zijn.Er zijn zoals je misschien wel weet heel veel verschillende manieren om te ontgiften, zoals (sap)vasten, hoge darmspoelingen, compressen en pakkingen, speciale sapjes en drankjes, voedingssupplementen, mayr-detoxkuur.Volgens Roy Martina heeft het detox voetenbad veel meer zin dan al de andere manieren. Ik weet zelf nog niet zeker of dat klopt, maar ook Roy Martina raadt verschillende manieren aan. Ik kan je zijn boek detox van harte aanbevelen en ook zijn online detox cursus is de moeite waard.Overigens ga ikzelf in september ook een detox cursus geven, minder uitgebreid dan die van Roy Martina, maar ook goedkoper.Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Op mijn wellness weblog verschijnen  ook detox artikelen. Met vriendelijke groeten, Annelies (liefya)

Geen opmerkingen: